HTML

Nameless blog, hiszen a cím részletkérdés

Hitbeli megtapasztalásaimat, gondolataimat gyakran le szoktam írni. Először csak szórakozásból nyitottam a blogot, majd jött az ötlet, hogy ha úgyis leírom a hitbeli dolgokat, akkor miért ne írjam azokat ide a blogba. Bízom benne, hogy aki olvas a blogomból, annak áldáseső fog a nyakába zúdulni és telibekapja őt Isten szeretete, ami ugyebár finoman szólva felülmúlja piciny kis képzeletünket. Na, nem azért bízom ebben, mintha olyan ügyes lennék a blogírásban, hanem azért, mert az áldáseső egyrészt mindenkinek mindig jól jön, másrészt meg hátha Isten van olyan kegyelmes, hogy a "grafomániámat" valami értelmesre felhasználja. A Szentlélek könnyeket felszárító és terheket a vállunkról leemelő szeretete ragyogja be a blog olvasóinak bensőjét, ahogy a felkelő Nap egy téli reggelen beragyogja a hóval fedett friss, csillogó tájat!

Friss topikok

Könyvajánló

2019.05.13. 00:23 Czimby

Sokáig nem nagyon olvastam a Bibliát. Talán nem értettem, nem tudtam vele mit kezdeni. A prédikált Ige jó volt, éreztem, hogy Élet van benne, de amit olvastam, az csak úgy volt. Talán nagy probléma napjainkban, hogy a keresztények nagyon ragaszkodnak a megszokott Károli-féle Bibliához, pedig nagyon régies a nyelvezete, és mai ember számára nem is igazán érthető. Sok keresztény kívülről tud belőle ismertebb részeket, és ezeket felcserélni egy másmilyen szövegre szokatlan lenne. Sok részt talán én is kívülről tudok belőle, de nem igazán fogom fel, hogy azok a részek pontosan mit is jelentenek.

Nemrég egy barátom a gyülekezetből mutatta, hogy van egy Biblia alkalmazás a telefonján. Különböző bibliafordítások közül lehet választani rajta. Az egyik fordítás nagyon világos, érthető volt, minden szavát egyből lehetett érteni, mai magyar nyelvezetre volt lefordítva. Párhuzamosan lehet olvasni a Károli-fordítást és az új fordítást is.

Gyakorlatilag egyáltalán nem használok telefonos alkalmazásokat, az okostelefonomat is alig használom, régimódi vagyok. Viszont nagyon megtetszett ez a Biblia alkalmazás, és ezt kivételesen letöltöttem a telefonomra. Ez nagyon jó húzás volt, mert azóta minden nap olvasom ezt. Általában az új fordítást olvasom, de időnként a Károlit is megnézem. Amikor gyalogolok, sétálok valahova, útközben ezt olvasom, és közben meg is értem, fel is fogom, amit olvasok. Sosem voltam a híve annak, hogy séta közben valami mást csináljak, akár zenét hallgassak, vagy a telefonomat nyomkodjam, mégis ez lett. Sosem gondoltam volna.

Voltak kétségeim, jóféle keresztény irányzathoz tartozom-e. Annyiféle van, katolikus, protestáns, a protestánson belül is többféle. Honnan tudni, hogy pont ők gondolják a legjobban, akikhez én is tartozom? Jézust, mint személyes megváltómat megismertem, és ők is Őt hirdetik, akikhez járok. De honnan tudni, így kell-e tényleg értelmezni a Bibliát, és nem úgy, ahogy valamelyik másik irányzat? Igaz, korábban én is kapcsolatban voltam más irányzatokkal, akikkel az volt a bajom, hogy egyes igerészeket nem tudnak megmagyarázni úgy, hogy az embert az valamilyen módon megérintse. Míg ahova járok, ott valamit Istenből ismerhetek meg minden igerész által. De még ez is lehetne valami tévedés, félreértelmezés eredménye is. Annyi mindent tanultunk a Bibliáról, és az egész valami különös örömmel töltött el. De biztos, hogy pont ez olvasható ki a Bibliából? Mi van, ha nem ez az irányzat az igaz? Nos, ahogy igazából elkezdtem olvasni a Bibliát, az új fordítást, és közben a régit is néztem, az tűnt fel, hogy pont az van benne, amit tanítottak nekem a Bibliáról, és a Károli-féle szöveggel összevetve, abban is az van, csak nehezebben érthető számomra. Elkezdtem az elejétől olvasni a rómaiakhoz írt levelet, és a korábban tanultakat erősítette meg bennem, mintha újra elmondanák, amiket a Bibliaiskolában hallottam. Sőt, azon túlmenően, ahhoz más ismereteket is adott hozzá, amiket ott nem is tanítottak. Voltak kétségeim, az ördög kitalál mindenféle ostobaságot, hogy a megtérés nem is úgy van a Bibliában, ahogy azt nekem elmondták emberek, és az sem, hogy adjuk át életünket Jézusnak. De ahogy a római levelet elkezdtem olvasni, megbizonyosodtam, hogy ez pont erről szól.

Olvasgattam tovább az Újszövetség leveleit, tetszett, de különösebben nem érintett meg talán. De én csak olvasgattam tovább. Istentisztelet előtt is elővettem a telefonomat és elkezdtem abból olvasni tovább a Bibliát. Akkor egy olyan részhez értem, ami megfogott, és elgondolkoztatott. Megakadtam annál a résznél. Úgy éreztem, egy teher van rajtam, amit le kell dobnom magamról. Egész pontosan az 1. Korintus 10.13-nál akadtam meg. Az új fordítás szerint:

Eddig még csak olyan próbatétel ért benneteket, amely minden más embert is előbb-utóbb elér. Isten azonban hűséges, ezért nem fogja megengedni, hogy túl nehéz megpróbáltatásnak legyetek kitéve. Sőt, amikor a próbatétel kellős közepén vagytok, utat nyit nektek, hogy kiszabaduljatok belőle. Így ki fogjátok bírni a megpróbáltatást.

A Károli-fordítás szerint:

Nem egyéb, hanem csak emberi kísértés esett rajtatok: de hű az Isten, aki nem hágy titeket feljebb kísértetni, mint elszenvedhetitek; sőt a kísértéssel egyetemben a kimenekedést is megadja majd, hogy elszenvedhessétek.

Azt is megértettem ebből, hogy ha nem üzen semmit a Biblia, akkor is érdemes olvasni tovább, mert sose tudni, mikor boltok valami olyanba, ami megérint, megszabadít, vagy megváltoztatja az életem, vagy radikálisan megváltoztat.

Mindegy igazából, a régi vagy az új fordítást olvassuk-e. A lényeg, hogy értsük. Egy ismerősöm azt mondta, ő a Bibliát olvasva tért meg, és a Károli-fordítást olvasta. Lehet, valakinek a régi, valakinek az új fordítás jön be jobban.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nameless.blog.hu/api/trackback/id/tr6414822764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása