HTML

Nameless blog, hiszen a cím részletkérdés

Hitbeli megtapasztalásaimat, gondolataimat gyakran le szoktam írni. Először csak szórakozásból nyitottam a blogot, majd jött az ötlet, hogy ha úgyis leírom a hitbeli dolgokat, akkor miért ne írjam azokat ide a blogba. Bízom benne, hogy aki olvas a blogomból, annak áldáseső fog a nyakába zúdulni és telibekapja őt Isten szeretete, ami ugyebár finoman szólva felülmúlja piciny kis képzeletünket. Na, nem azért bízom ebben, mintha olyan ügyes lennék a blogírásban, hanem azért, mert az áldáseső egyrészt mindenkinek mindig jól jön, másrészt meg hátha Isten van olyan kegyelmes, hogy a "grafomániámat" valami értelmesre felhasználja. A Szentlélek könnyeket felszárító és terheket a vállunkról leemelő szeretete ragyogja be a blog olvasóinak bensőjét, ahogy a felkelő Nap egy téli reggelen beragyogja a hóval fedett friss, csillogó tájat!

Friss topikok

Isten szeretetének megmutatkozása hívő embereken keresztül

2019.10.22. 01:56 Czimby

Elgondolkoztam azon, hogy aki átadja az életét Istennek, annak nem saját maga fog számítani, hanem Isten. Ilyenkor nem az a fontos, hogy én mit akarok, mire vágyom, mit akarok megvalósítani, hanem hogy Isten mit akar. Valaki igazságtalanul bánik velem, én erre reagálnék, hogy nem úgy gondolom, felhívnám a figyelmét, hogy azért nem teljesen úgy vannak a dolgok, ahogy ő gondolja, akár erőteljesebben is fellépnék vele szemben. De minek? Ezzel a „de minek"-kel nem azt mondom, hogy feltétlen mindig hagyni kell magunkat, bölcsen kell kezelni ezt is. De ha igazságtalanul bánik velünk valaki, miért kell azzal foglalkozni? Mi jelentősége van? Nem mindegy az egész? Nem az a fontos, hogy nekem igazam legyen, hogy meglegyen az akaratom, vagy amit szeretnék, hanem hogy Isten akarata legyen meg. A saját életem, saját akaratom nem annyira fontos, hogy csak azért, mert úgy gondolom, kiálljak mellette körömszakadtáig. Megismertem Istent, belépett az életembe és azt kéri, ne legyen olyan fontos nekem a saját életem, saját akaratom. Ilyenkor sokszor találkozik ott belül ez a két dolog: Isten kérése, hogy hogyan viselkedjek, és a saját akaratom. Tegyük fel, hogy háttérbe szorult eddig az, hogy Isten ilyenkor mit kér tőlem, valamiért nem volt olyan fontos, vagy nem tudtam vele mit kezdeni, nem volt elég hitem, hogy elengedjem a saját akaratomat, hogy nekem úgy lesz jobb. Tegyük fel, hogy például a kisebbségérzés ellensúlyozására vagy a lelki problémák ellensúlyozására a saját akaratomat akartam véghez vinni, és vesztesnek éreztem magam, ha eleve meg se próbáltam. Tegyük fel, hogy valamiért megértettem, hogy ha úgyis biztos vagyok benne, hogy Isten létezik, mert megtapasztaltam a saját életemben, akkor mégis csak Isten a fontosabb. Tegyük fel, hogy ilyen helyzetekben nem a saját akaratom érvényesítése vagy érvényesítésének megpróbálása lesz fontosabb, hanem hogy Isten akarata legyen meg, és nem megyek bele feleslegesen a saját igazam bizonygatásába.

Tegyük fel, nem olyan fontos nekem, mi lesz az egész életemmel, mi lesz a saját igazságérzetemmel, bármimmel, mert rájöttem, tényleg mindegy. Nem leszek előbbre, ha az életemet így vagy úgy akarom elképzelni és erre törekszem szinte minden erőmmel. A másik ember így gondolja, én meg amúgy, teljesen másképp - és akkor mi van? Semmi. Ő így gondolja, akkor mi van? Semmi. Tegyük fel, eddig fontosabb volt nekem, hogy ahogy én gondolom, úgy jó, és ezt jól meg is tudtam indokolni, és mondjuk a másik nem tudja megindokolni, hogy az miért jó, ahogy ő gondolja. De akkor sincs semmi. Lényegtelen az egész. Nem ezen fog múlni semmi. A másik ember jobb esetben idővel majd megtér ettől függetlenül, ha nem tért meg még, ennek van jelentősége, mindettől függetlenül. A többi dolog csak apróság.

A lényeg, visszakanyarodva az előző gondolatmenethez: valakinek Isten fontosabb, mint a saját akarata, és a másik emberre is úgy tekint, hogy ő a fontosabb, nem a saját akarata, jóléte, elképzelései, bármije. És így is fog viselkedni a másik emberrel. A másik ember ezt észreveszi, és jól esik neki. Ilyenkor valójában Isten szeretetével találkozik: ha valaki az Istennel való személyes kapcsolata következtében velem szemben előzékenyebb, kedvesebb, segítőkészebb, mint más emberek, akkor valójában Istenből tapasztaltam meg valamit. Lehet, hogy vannak kedves, előzékeny emberek, nem hívők is, ez is jó, de valahogy teljesen más, amikor valakit Isten indít arra, hogy ilyen legyen, és ha ilyen emberrel találkozom, más érzés az, hogy őrajta keresztül Istenből tapasztalok meg valamit. Lehet Isten szeretetét megtapasztalni közvetlenül, például imameghallgatás által, vagy úgy, hogy elcsendesedem és időt töltök vele kettesben, és érzem a jelenlétét. Ez is jó. De teljesen más, mikor egy hívő emberen keresztül tapasztalom Isten jelenlétét, mert a hívő ember Istennek alárendeli magát és Isten akaratát tartja a legfontosabbnak.

Legyünk mi is ilyenek, akik magunkat Isten akaratának alárendelve viselkedünk más emberekkel! - írnám ezt a végére, ha valami szép kis prédikációt akarnék itt tartani. De nem akarok, egyszerűen csak leírom, ami ma este előjött bennem és elgondolkoztatott. Nem ez illik talán a végére, de elgondolkoztam, ahogy kinéztem az ablakon, láttam embereket sétálni, autókat menni, hogy nekik van valami akaratuk, céljuk, ami miatt épp tartanak valahova, saját céljuk, talán saját kis önző céljuk, ami nem vezet semmire. Nekem is vannak céljaim, elképzeléseim - és most kérdezném azt, hogy „de minek?", de nem kérdezem, mert ez így nem jó. Kellenek célok, elképzelések, kell is törekednünk rájuk. De csak egy bizonyos határon belül. Ha nem akarnak ezek a célok megvalósulni, nem kell elkeseredésünkben az ablakból puskával lövöldözni az embereket, sem a Dunának menni. Van valami bevételem, vannak kiadásaim, vannak elképzeléseim, hogy miket szeretnék venni magamnak, mennyit akarnék félretenni, stb. Oké, megpróbálhatom megvalósítani, törekedni rá, hogy nagyobb bevételem legyen, megtenni ennek érdekében, amit lehet. De fontos-e igazán, hogy ez megvalósuljon? Semmi sem az én tulajdonom, még én magam sem, mert a Megváltóm tulajdona vagyok, aki drága véren vásárolt meg engem. A pénzem is valamilyen szinten az Övé, nem az enyém. Lehet, nem tudok annyi pénzt összegyűjteni, amennyit szeretnék, és Ő azt akarja, hogy valami másra adjam ki a bevételem egy részét, de ettől nem leszek boldogtalanabb. Gyakorlatilag nem leszünk boldogtalanabbak, ha nem valósulnak meg pont azok a céljaink, amiket elképzelünk és pont úgy, ahogy mi akarjuk, mert Isten épp valami mást akar.
Ez utóbbi bekezdéssel már elkanyarodtam az eredeti témától. De nem is az a cél, hogy itt tanítgassak másokat vagy prédikáljak. Csak egyszerűen leírom, ami eszembe jutott ma este.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nameless.blog.hu/api/trackback/id/tr1015247474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meg nem értett 2021.03.24. 17:32:14

"nem az a fontos, hogy én mit akarok, mire vágyom, mit akarok megvalósítani, hanem hogy Isten mit akar." Ó,és Isten mit akar? Vajon mikor nyílik ki a szemünk és vesszük észre,hogy valójában alig érdekel bennünket Isten akarata.Először is fogalmunk sincs róla,másodszor,azt hisszük tudjuk mi az akarata.Isten akaratából már sok gonoszságot elkövettek és mivel azt hisszük tudjuk mi az,ez folytatódik. Az emberi elme nagyon érzékeny,bizonyos szempontból mestermű de ugyan úgy pocséknak is mondható. Azt hisszük mi irányítjuk magunkat,miközben a tudatalattink 90%-ban intézkedik helyettünk. Ám ezt először felismerni kell,utána jöhet csak a korrekció.
"bölcsen kell kezelni ezt is" Nagyon szeretem használni ezt a kifejezést én is.
"Megismertem Istent, belépett az életembe és azt kéri, ne legyen olyan fontos nekem a saját életem, saját akaratom." Ha Isten belépne az életedbe,rögtön tudnád,hogy ez nem így van.Isten mindig is az életed része volt,te ezt nem vetted észre,mikor pedig rá akartál hangolódni,valójában magadra hangolódtál. Arra a magadra,aki éppen vagy.Ha egy picit is ismernéd Istent,tudhatnád,hogy nem akarja magát rád erőszakolni. Ellenben te Istent magadra akarod húzni,mert azt hiszed,ő ezt akarja.
Aki mindig Isten akaratát akarja teljesíteni annak elég sanyarú gyermekkora volt. Alig várta,hogy felnőjön,de a belé ivódott logikától nem tudott megszabadulni. Kell mindig valaki,aki után lohol,aki parancsolgat,aki megmondja mi a jó és a rossz. Lényeg.hogy ne vállaljon felelősséget,helyette megteszi ezt Isten.

Czimby 2021.03.24. 17:59:55

@Meg nem értett:
"Vajon mikor nyílik ki a szemünk és vesszük észre,hogy valójában alig érdekel bennünket Isten akarata." Nem tudom, ki mikor veszi észre, én nagyon régen észrevettem ezt, több, mint 10 éve, az biztos. Kicsit fura, hogy T/1-ben fogalmazol, mindenkire ráhúzod általánosítva az állításod, pedig az embereknek csak igen kicsi részét ismered, és őróluk se tudod szerintem, mikor veszik vagy vették észre, amiről írsz. Több kommentedből is azt látom, te nagyon a lélektan felől közelíted meg az egész hívő életet, ami egyébként nem baj, sőt, én is eléggé hasonlóan gondolkozom, viszont a szavaidból azt is érezni, hogy azt gondolod, rajtad kívül senki más nem jutott még el hívő ezekre a felismerésekre. Egyébként, ettől függetlenül nem rossz, amiket írsz, valaki elolvassa és elgondolkozhat rajta. Az emberi elme valóban olyasmi, ahogy írod, tehát alapból halovány fogalma sincs Isten akaratáról. Ezért "kell" pl. Bibliát olvasni, személyes kapcsolatot tartani fent Istennel egyéb módokon. (Nem jó szó, hogy "kell", mert nem kell, de szabadok vagyunk rá.)
Talán én is volt, hogy azt hittem, tudom, mi Isten akarata. Azóta rájöttem, nem ilyen egyszerű ez. Éppen ilyenekről is írok a prófétálásról vagy a Szentlélek ajándékairól szóló posztomban, hogy a saját elképzeléseinket, gondolatainkat félre kell tolni Isten akaratának megismeréséhez. Isten szól, de nehéz meghallani, mert a sok belső hang a fejünkben elnyomja, vagyis elnyomhatja, amíg nem tanulunk meg Isten szavára hangolódni.
"mikor pedig rá akartál hangolódni,valójában magadra hangolódtál." Ezt honnan tudod? Szerintem egyáltalán nem ismersz annyira, az életemet, tudatalattimat, bármimet, hogy ezt így állíthasd. Bár most T/2-ben fogalmaztál, talán inkább általánosságban értetted, és lehet olyan ember, aki ezt olvassa és pont magára ismer és neki ez pont jól jön. Hiszen én is pont arról írok, amiről te, hogy ott van a sok belső dolog az ember fejében, amiket ki kell zárni Isten hangjának meghallásához.
"Ha egy picit is ismernéd Istent,tudhatnád,hogy nem akarja magát rád erőszakolni." Egy szóval nem írtam ilyet, legfeljebb erre következtetsz, talán a "kell" és hasonló szavak használata miatt, de már a legutóbbi posztomban, ahova talán legelőször kommenteltél, ott is írtam pont ilyet, hogy a "kell" nem jó szó, de nincs jobb, mégsem lehet egy egész mondatot leírni mindig, amivel a "kell" szót próbáljuk körülírni. Hogy én mennyire ismerem Istent, arról fogalmad sincs, honnan is tudnád? És mi alapján? Légy nyugodt, nekem sincs fogalmam se, mennyire ismerem én Istent. De valamit egész biztosan ismerek belőle ahhoz képest, mint amennyire azelőtt ismertem, amikor hozzá fordultam és történt valami.
"Aki mindig Isten akaratát akarja teljesíteni annak elég sanyarú gyermekkora volt." Ezt így nagyon merész általánosítva kijelenteni. Nagyon a pszichológia oldaláról közelíted meg a hited, de pont nagyon fontos dolgokat ki is hagysz, és egy kalap alá veszed az összes embert. Miért gondolod, hogy csak ez az egyetlen oka lehet annak, ha valaki mindig Isten akaratát akarja teljesíteni? Isten egyébként nagyon okos, nem fogja elirányítgatni pl. az olyan embert, akinek "savanyú gyerekkora volt". És az ilyen ember is észreveszi, hogy Isten nem ilyen. Isten tanít is. megtanít arra is, hogy legyen saját gondolatod, elképzelésed, akkor is, ha még nem volt, és hogy te tegyél meg dolgokat magadtól, ne Tőle várd. Én is valamikor azt vártam, hogy Isten majd megmondja mindig, mit tegyek, de nem. Volt régebben egy álmom a keskeny útról, amit itt leírtam, abban is pont ilyet is írtam, hogy kapaszkodni akartam az Atyába és menni vele az úton, de Ő szó szerint "leszedett magáról" és otthagyott.
Ettől még akarhatja valaki Isten akaratát cselekedni. Mert pl. belátja, hogy amit saját elképzelése alapján próbált összehozni és jónak gondolt, nem vezet sehova, vagy hasonló.
Vannak emberek, akiknek személyes kapcsolatuk van Istennel, és megismerték Istent annyira, hogy Önmagáért akarják az Ő akaratát cselekedni, mert látják, hogy az jó. De Isten rájuk sem erőszakolja magát.
Összességében tök jó és hasznos, amiket leírtál, mint kiegészítést, csak nem tudom, kiknek címzed, engem az általánosításaid zavarnak, minden hívőt egy kalap alá veszel talán, és nem gondolsz arra, hogy lehetnek rajtad kívül más emberek is, akik felismerték azokat, amiket írsz itt. De könnyen elképzelhető, hogy olyan ember olvassa a kommentjeidet, akinek pont erre van szüksége.

Nem mindig járok túl gyakran itt ennél a blogomnál, ezért lehet, hogy soká reagálok vagy soká jelenítem meg egy kommentedet.
süti beállítások módosítása