HTML

Nameless blog, hiszen a cím részletkérdés

Hitbeli megtapasztalásaimat, gondolataimat gyakran le szoktam írni. Először csak szórakozásból nyitottam a blogot, majd jött az ötlet, hogy ha úgyis leírom a hitbeli dolgokat, akkor miért ne írjam azokat ide a blogba. Bízom benne, hogy aki olvas a blogomból, annak áldáseső fog a nyakába zúdulni és telibekapja őt Isten szeretete, ami ugyebár finoman szólva felülmúlja piciny kis képzeletünket. Na, nem azért bízom ebben, mintha olyan ügyes lennék a blogírásban, hanem azért, mert az áldáseső egyrészt mindenkinek mindig jól jön, másrészt meg hátha Isten van olyan kegyelmes, hogy a "grafomániámat" valami értelmesre felhasználja. A Szentlélek könnyeket felszárító és terheket a vállunkról leemelő szeretete ragyogja be a blog olvasóinak bensőjét, ahogy a felkelő Nap egy téli reggelen beragyogja a hóval fedett friss, csillogó tájat!

Friss topikok

Hit és fikció 2

2010.04.28. 00:13 Czimby

Már írtam róla (itt), hogy néha jutnak eszembe olyan kis történetek, amik meg sem történtek velem, mégis van bennük valami. Nemrég is eszembe jutott egy ilyen eset, nem emlékszem, hogy valaha megtörtént volna velem, mégis teljesen olyan érzésem van, mintha megtörtént volna. Talán meg is történt, csak nem tudom már, hol, mikor, kivel kapcsolatban? Nem tudom.

Egy közösségi alkalom volt, kb. 20 keresztény gyűlt össze talán. Talán keresztény énekeket énekeltünk, vagy Bibliát olvastunk közösen, nem tudom. Volt az énekben vagy az olvasott szövegben egy olyan rész, amit nem értettem, és már régebben is foglalkoztatott, hogy ez, amit nem értek, hogyan is lehet vajon. És amikor ehhez a részhez értünk az olvasásban/éneklésben, azt vettem észre, hogy ott valakit Isten megérintett és elkezdett sírni, vagy valami más módon megnyilvánult nála Isten érintése. Arra gondoltam, jó neki, ő biztos érti ezt a részt.
Később beszélgettem ezzel a tesóval és gondoltam, megkérdezem tőle, hogy ő akkor hogyan érti ezt a részt, amit én nem. Megdöbbenésemre azt mondta, hogy azzal a dologgal, amit én nem értek, ő még nem is foglalkozott, nem is igazán hallott róla, csak Isten akkor megérintette.
Megértettem, Isten előtt nincs különbség ember és ember között. Nem tesz különbséget emberek között az alapján, hogy valaki megvilágosodott-e már egy teológiai kérdéssel kapcsolatban vagy sem. Arról sincs szó, hogy az a tesó ért valamit, amit én nem, és ezáltal közelebb lenne Istenhez. Isten nem azt nézi, mit értünk, mit nem, milyen teológiai mélységekben ássuk bele magunkat. Ő egyszerűen csak a szíveket vizsgálja.

Szólj hozzá!

Címkék: fikció

A bejegyzés trackback címe:

https://nameless.blog.hu/api/trackback/id/tr641957940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása