HTML

Nameless blog, hiszen a cím részletkérdés

Hitbeli megtapasztalásaimat, gondolataimat gyakran le szoktam írni. Először csak szórakozásból nyitottam a blogot, majd jött az ötlet, hogy ha úgyis leírom a hitbeli dolgokat, akkor miért ne írjam azokat ide a blogba. Bízom benne, hogy aki olvas a blogomból, annak áldáseső fog a nyakába zúdulni és telibekapja őt Isten szeretete, ami ugyebár finoman szólva felülmúlja piciny kis képzeletünket. Na, nem azért bízom ebben, mintha olyan ügyes lennék a blogírásban, hanem azért, mert az áldáseső egyrészt mindenkinek mindig jól jön, másrészt meg hátha Isten van olyan kegyelmes, hogy a "grafomániámat" valami értelmesre felhasználja. A Szentlélek könnyeket felszárító és terheket a vállunkról leemelő szeretete ragyogja be a blog olvasóinak bensőjét, ahogy a felkelő Nap egy téli reggelen beragyogja a hóval fedett friss, csillogó tájat!

Friss topikok

Isten szeretetéről

2009.08.14. 03:03 Czimby

Nem tudom, ki hogy van a számítógéppel, ki hogyan reagál arra, amikor a számítógép nem akar valamilyen programot elindítani, hanem valami hibaüzenetet küld helyette, esetleg lefagy, újraindul. Vagy ha bekapcsolás után nem csinál semmit, nem indul el a vindóz, vagy ha el is indul, azonnal lefagy. Ezt talán azok sem szeretik, akiknek hobbijuk, mániájuk, hogy a számítógépet bütykölik, programozzák, tehát a számítógépmegszállottak sem biztos, hogy nagyon örülnek az ilyesminek.

Egy tesóval való beszélgetésem során egy számítógéphez hasonlítottam magam, hogy jobban meg tudjam fogalmazni egy problémámat. Nem számítottam rá, de oda jutottunk a beszélgetésben a Szentlélek vezetése által, hogy az a számítógép, ami én vagyok, rossz, nem igazán használható. Tudtam, hogy miről van szó, értettem, hogy ezt a saját életemben mire kell vonatkoztatnom. De ami akkor leginkább megérintett, az szintén egy hasonlat volt: Isten nagyon ért a számítógépekhez (hozzánk emberekhez), hiszen Ő alkotta azokat, és szívesen meg is javítja, helyre is hozza, ha valami nincs rendben, ha valam elromlott valamiért. Itt értettem meg, hogy Isten, a "rendszergazda" egy hatalmas számítógépmegszállott.
Isten nagyon szereti az embert, szenvedélyesen, megszállottan. Hobbija, kedvtelése az, hogy az embert helyreállítja, megsegíti, helyrehozza. Ebben leli örömét, az emberrel való foglalkozásban, abban, hogy a bűnből kihozza. És döbbenetes, hogy ebben ennyire örömét leli: minden energiáját, minden idejét szívesen arra fordítja, hogy az embert megsegítse, megszabadítsa a bűnöktől. Nemhogy nem veti el a bűnöst, de örömét leli abban, ha javítgathatja. Isten egy "megszállott": megszállottan, szenvedélyesen szereti az embert. Talán egy olyan rendszergazdához, "számítógép-megszállotthoz" lehet hasonlítani, aki soha nem bosszankodik, ha a számítógép hibaüzeneteket küld, nem futnak rajta egyes programok, valami nem működik rajta vagy esetleg be se lehet kapcsolni, hanem ilyenkor kiélheti hobbiját, kedvtelését: megkeresi a hiba okát, javítócsomagokat ír a számítógépre, elmélyült munkába kezd, amiben nagy örömét leli.
Néha talán sablonná válhat az, hogy "szeret az Isten", és nekem nagyon jól jött ez a számítógépes hasonlat, megértettem valamit abból, mit jelentek Isten számára, hogyan viszonyul hozzám Isten, hogyan viszonyul a bűneimhez: olyan szenvedélyesen szeretett, hogy az életét adta a bűneimért, és szeretete ezzel nem fejeződött be, azóta is szenvedélyesen szeret és kész odaszánni magát arra, hogy a bűneimből megszabadítson; nem bosszankodik a bűneim miatt, mint a felhasználó a hibaüzenetek miatt, hanem örömét leli abban, hogy a hibaüzenetek, hibák forrását elhárítsa, elhárításában munkálkodjon. Olyannyira sokat jelent számára ez, hogy az életét, saját magát is képes volt odaadni azért, hogy ezt a szolgálatot végezhesse az ember felé: saját magáról lemondott, hogy saját magát megoszthassa a bűnös emberrel, hogy ezáltal a bűn fogságából kijöjjön. Úgy is érthetjük ezt, hogy a saját "alkatrészeiről" lemondott, hogy azokat nekünk adhassa, hogy ha valami nem működik, elromlott bennünk, azt kicserélje a saját működő alkatrészére. Ha arról lenne szó, hogy a saját "alkatrészeimről" le kell mondanom, megijednék, gondba lennék, mert az "alkatrészeim", alkotórészeim szorosan, alapvetően hozzám tartoznak. De Jézusnak nem okozott gondot, hogy saját magáról lemondjon és ilyen módon önmagát megossza velünk.

Egy másik dolog az utóbbi időben, amivel Isten szeretetéből adott nekem: az utóbbi időben az imádság nem mindig megy, sokszor hanyagolom. Isten erre többször szólt hozzám igehirdetések által is, hogy Ő imameghallgató Isten, és hogy mennyire szereti, értékeli, ha a gyermekei szólnak hozzá. Megérintett engem, hogy tényleg ennyire sokat jelent Neki, ha szólok hozzá. Tényleg szinte "buli" van a Mennyben, ha megszólítom, ennyire örül ennek?
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nameless.blog.hu/api/trackback/id/tr291308421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ix8ys 2009.10.28. 05:29:34

Pardon! - helyesbítenék:
Jézusnak nagyon is gondot okozott, hogy lemondjon saját magáról!
ad 1:
"és kezde rettegni és gyötrődni; És monda nékik: Szomorú az én lelkem mind halálig; maradjatok itt, és vigyázzatok. És egy kevéssé előre menvén, a földre esék, és imádkozék, hogy, ha lehetséges, múljék el tőle ez az óra; És monda: Abba, Atyám! Minden lehetséges néked. Vidd el tőlem ezt a poharat; mindazáltal ne az én akaratom legyen meg, hanem a tied!" (Mk 14,33b-36.)
(elviselhetetlen félelem és lelki fájdalom)
ad 2:
"Kívánva kívántam a husvéti bárányt megenni veletek, mielőtt én szenvednék: ...
Ti vagytok pedig azok, kik megmaradtatok én velem az én kísérteteimben...
Mert mondom néktek, hogy még ennek az írásnak be kell teljesülni rajtam, hogy: És a gonoszok közé számláltatott. Mert a mik reám vonatkoznak is, elvégeztetnek." (Lk 22,15.28.37.)
(kísértések ÉS szenvedések)
ad 3:
"Bizony, bizony mondom néktek: Ha a földbe esett gabonamag el nem hal, csak egymaga marad; ha pedig elhal, sok gyümölcsöt terem. Aki szereti a maga életét, elveszti azt; és aki gyűlöli a maga életét e világon, örök életre tartja meg azt. Aki nékem szolgál, engem kövessen; és a hol én vagyok, ott lesz az én szolgám is: és a ki nékem szolgál, megbecsüli azt az Atya. Most az én lelkem háborog; és mit mondjak? Atyám, ments meg engem ettől az órától. De azért jutottam ez órára. Atyám, dicsőítsd meg a te nevedet! Szózat jöve azért az égből: Meg is dicsőítettem, és újra megdicsőítem. A sokaság azért, amely ott állt és hallotta vala, azt mondá, hogy mennydörgött; mások mondának: Angyal szólt néki. Felele Jézus és monda: Nem én érettem lőn e szó, hanem ti érettetek." (Jn 12,24-30.)
(gyűlölnie kellett saját magát: tudta előre, hogy erre a saját lelke nem képes...)

Isten, aki a mi Atyánk is, áldjon meg, kedves olvasók!
süti beállítások módosítása