HTML

Nameless blog, hiszen a cím részletkérdés

Hitbeli megtapasztalásaimat, gondolataimat gyakran le szoktam írni. Először csak szórakozásból nyitottam a blogot, majd jött az ötlet, hogy ha úgyis leírom a hitbeli dolgokat, akkor miért ne írjam azokat ide a blogba. Bízom benne, hogy aki olvas a blogomból, annak áldáseső fog a nyakába zúdulni és telibekapja őt Isten szeretete, ami ugyebár finoman szólva felülmúlja piciny kis képzeletünket. Na, nem azért bízom ebben, mintha olyan ügyes lennék a blogírásban, hanem azért, mert az áldáseső egyrészt mindenkinek mindig jól jön, másrészt meg hátha Isten van olyan kegyelmes, hogy a "grafomániámat" valami értelmesre felhasználja. A Szentlélek könnyeket felszárító és terheket a vállunkról leemelő szeretete ragyogja be a blog olvasóinak bensőjét, ahogy a felkelő Nap egy téli reggelen beragyogja a hóval fedett friss, csillogó tájat!

Friss topikok

Futás

2009.04.05. 10:34 Czimby

Eddig arról volt szó, hogy a keskeny úton apró lépésenként megyünk előre, szép lassan. Most akkor áttérünk a futásra?

Volt egy álmom (mint tudjuk, akit az Úr szeret, annak álmában is ad eleget): egy úton voltam, mások is voltak ezen az úton. A szituáció leginkább valami futóversenyhez hasonlított (bár messze nem volt küzdelem azért, hogy megelőzzük egymást). Az út nagy része mögöttem volt már, és eléggé elfáradtam, inkább csak gyalogoltam már. Tudtam, hogy nincs már sok hátra a célig, de nem voltam képes összeszedni magam annyira, hogy a hátralévő kis távot futva tegyem meg. Egyszer csak látom az úton/út mentén a jelzéseket, amik arra utalnak, mennyi van még hátra. Ezek a jelzések talán számok voltak, 100 volt a legnagyobb, amit megláttam, és innen egyre kisebb számok jöttek, a 0 jelentette a célt. Ahogy megláttam ezeket a jelzéseket, futni kezdtem, mert tudtam, hogy ezt a kis távolságot már futva is meg tudom tenni, otthagyva azokat, akik velem együtt sétáltak.

 


 

Az álmom arra indított, hogy az Igében nézzek utána, milyen esetekben fordul elő a "futás" szó. Nagyjából 6 különböző helyzetre vonatkozik, az álmom valószínűleg az 1. kategóriába tartozik.
Íme a "futás" szó előfordulási szituációi (egyelőre az Újszövetségben próbálok ezeknek utánajárni alaposan, ami még folyamatban van):

 

1. A futással kapcsolatos igék egy része a hívő keskeny útján való előrehaladást ill. célbajutást jelképezi:

De semmivel sem gondolok, még az én életem sem drága nékem, csakhogy elvégezhessem az én futásomat örömmel (ApCsel.20.24.)

Életnek beszédét tartván elébök; hogy dicsekedhessem majd a Krisztus napján, hogy nem futottam hiába, sem nem fáradtam hiába. (Fil.2.16.)

Ama nemes harczot megharczoltam, futásomat elvégeztem, a hitet megtartottam (2.Tim.4.7.)

Nem tudjátok-é, hogy a kik versenypályán futnak, mindnyájan futnak ugyan, de egy veszi el a jutalmat? Úgy fussatok, hogy elvegyétek. (1.Kor.9.24.)

Mindaz pedig a ki pályafutásban tusakodik, mindenben magatűrtető; azok ugyan, hogy romlandó koszorút nyerjenek, mi pedig romolhatatlant. (1.Kor.9.25.)

Én azért úgy futok, mint nem bizonytalanra; úgy viaskodom, mint a ki nem levegőt vagdos (1.Kor.9.26.)

 

2. Más igében éppen az ellenkezőjéről van szó, amikor nem Isten akarata, hanem saját fejünk alapján intézzük futásunkat:

Jól futottatok; kicsoda gátolt meg titeket, hogy ne engedelmeskedjetek az igazságnak? (Gal.5.7.)

Annakokáért tehát nem azé, a ki akarja, sem nem azé, a ki fut, hanem a könyörülő Istené. (Róm.9.16.)

 

3. Az evangéliumokban gyakran találkozunk a futással abban az értelemben, hogy valaki Jézuhoz fut, mert találkozni szeretne vele, látni szeretné, vagy többet meg akar tudni róla:

Mikor pedig Jézust távolról meglátta, oda futamodék, és elébe borula, (Mk.5.6.)

És mikor útnak indult vala, hozzá futván egy ember és letérdelvén előtte, kérdezi vala őt: Jó Mester, mit cselekedjem, hogy az örökéletet elnyerhessem? (Mk.10.17.)

És előre futván felhága egy eperfüge fára, hogy őt lássa; mert arra vala elmenendő (Lk.19.4.)

Együtt futnak vala pedig mindketten: de ama másik tanítvány hamar megelőzé Pétert, és előbb juta a sírhoz (Jn.20.4.)

 

4. Az is előfordul, hogy akik nem hisznek Jézusnak, elfutnak tőle:

Ekkor elhagyák őt a tanítványok mind, és elfutának. (Mt.26.56.)

Akkor elhagyván őt, mindnyájan elfutának. (Mk.14.50.)

 

5. Jelenti azt is, amikor az ember Istentől kijelentést kap vagy egy természetfeletti, isteni csodának a tanúja, elmegy, hogy elmondja ezt másoknak, ill. az evangélium hirdetésére is vonatkozik:

És gyorsan eltávozván a sírtól félelemmel és nagy örömmel, futnak vala, hogy megmondják az ő tanítványainak. (Mt.28.8.)

A kik pedig őrzik vala a disznókat, elfutának, és hírt vivének a városba és a falvakba. (Mk.5.14.)

A pásztorok pedig látván mi történt, elfutának, és elmenvén, hírré adák a városban és a falukban. (Lk.8.34.)

 

6. Az utolsó időkkel kapcsolatban is van egy futással kapcsolatos figyelmeztetés:

Imádkozzatok pedig, hogy a ti futástok ne télen legyen, se szombatnapon (Mt.24.20.)

 

Ez a kategorizálás még nem tökéletes, vannak átfedések és egyéb esetek is, és messze nem említettem az összes "futásos" igehelyet.
Figyelemreméltó az 1Kor.9.24-26. rész, ahol többször egymás után előfordul a futás.
A "futás" témával kapcsolatban folyt.köv., ha Isten is úgy akarja.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nameless.blog.hu/api/trackback/id/tr991047152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása