HTML

Nameless blog, hiszen a cím részletkérdés

Hitbeli megtapasztalásaimat, gondolataimat gyakran le szoktam írni. Először csak szórakozásból nyitottam a blogot, majd jött az ötlet, hogy ha úgyis leírom a hitbeli dolgokat, akkor miért ne írjam azokat ide a blogba. Bízom benne, hogy aki olvas a blogomból, annak áldáseső fog a nyakába zúdulni és telibekapja őt Isten szeretete, ami ugyebár finoman szólva felülmúlja piciny kis képzeletünket. Na, nem azért bízom ebben, mintha olyan ügyes lennék a blogírásban, hanem azért, mert az áldáseső egyrészt mindenkinek mindig jól jön, másrészt meg hátha Isten van olyan kegyelmes, hogy a "grafomániámat" valami értelmesre felhasználja. A Szentlélek könnyeket felszárító és terheket a vállunkról leemelő szeretete ragyogja be a blog olvasóinak bensőjét, ahogy a felkelő Nap egy téli reggelen beragyogja a hóval fedett friss, csillogó tájat!

Friss topikok

Személyiségünk ontologikus alapjainak megmutatója

2010.03.02. 23:13 Czimby

Nemrég botlottam bele egy viccbe, amit már régebben is hallottam, de pontosan megjegyezni nem tudtam, mivel "furcsa" szavak vannak benne. A vicc így hangzik:

És Jézus kérdé követőit: "És ti mit gondoltok, ki vagyok én?"
Simon így válaszolt: "Te vagy a földi létünk eszkatologikus manifesztációja, a személyiségünk ontologikus alapjainak megmutatója."

Ahogy a viccet elolvastam, megértettem valamit. Annyit tudok, hogy az ontológia lételméletet jelent, és hirtelen világossá vált számomra, hogy Jézus a személyiségünk létének is felette áll, attól függetlenül, hogy a személyiségünkben mi van benne. Sőt, nem hogy felette áll, de Ő mutatja meg alapjaiban, hogy mi legyen ezzel az egésszel is, amit mi személyiségnek nevezünk.
Nem akarnék, de nem is tudnék belemenni személyes dolgaimba, de kételyeim voltak affelől, hogy vajon mindenemet át tudom-e adni Jézusnak. Úgy éreztem, hogy van egy kis terület az életemben, amit önhibámon kívül nem tudok Jézusnak átadni, mert a fölött a terület fölött én valamiért nem tudok rendelkezni. Ez a tény időnként nagyon komoly kérdések elé állít a személyes hitemmel kapcsolatban. De a viccet elolvasva megértettem valamit: Jézus mindezeknek felette áll. Jézus már azelőtt létezett, hogy én valamit ne tudtam volna átadni neki, sőt Ő mutatja meg, hogy ezzel mi legyen, a létem alapjaival kapcsolatos mindenféle kérdésnek felette áll és megmutatja az értelmét, ebben is utat akar mutatni, mint mindenben, hiszen Ő az út, az igazság és az élet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nameless.blog.hu/api/trackback/id/tr751804487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása