HTML

Nameless blog, hiszen a cím részletkérdés

Hitbeli megtapasztalásaimat, gondolataimat gyakran le szoktam írni. Először csak szórakozásból nyitottam a blogot, majd jött az ötlet, hogy ha úgyis leírom a hitbeli dolgokat, akkor miért ne írjam azokat ide a blogba. Bízom benne, hogy aki olvas a blogomból, annak áldáseső fog a nyakába zúdulni és telibekapja őt Isten szeretete, ami ugyebár finoman szólva felülmúlja piciny kis képzeletünket. Na, nem azért bízom ebben, mintha olyan ügyes lennék a blogírásban, hanem azért, mert az áldáseső egyrészt mindenkinek mindig jól jön, másrészt meg hátha Isten van olyan kegyelmes, hogy a "grafomániámat" valami értelmesre felhasználja. A Szentlélek könnyeket felszárító és terheket a vállunkról leemelő szeretete ragyogja be a blog olvasóinak bensőjét, ahogy a felkelő Nap egy téli reggelen beragyogja a hóval fedett friss, csillogó tájat!

Friss topikok

Átélések és figyelés Istenre

2020.09.20. 14:15 Czimby

Talán még sokszor úgy állok hozzá, hogy Isten jön a hatalmas erejével és megérint. De nem jön. Vagyis jön, de nekem rá kell előbb hangolódnom. Nemrég néztem egy videót a Youtube-on, ahol olyasvalaki beszélt, akinek Jézus személyesen megjelent és elmondott neki dolgokat. Természetesen rögtön fenntartásokkal kezeli az ember az ilyet. Figyeltem arra, miket mond ez az ember, és úgy éreztem, semmi rossz nincs benne, összhangban van a Bibliával az egész mondanivalója, és a szellemem örül annak, amit hall. Idővel aztán szinte tömény volt az az isteni jelenlét, ami az illető mondanivalóját kísérte, töményebb, mint amit máskor, például prédikációk közben érezni szoktam. Már-már sok volt, ahogy folyamatosan folyik, csobog Isten jelenléte azokból a kijelentésekből, amiket egymás után mond el az illető. Igen, valami ilyesmit éreztem, hogy folyamatosan folyik, csobog Isten jelenléte azokból a szavakból. Ez nagyon tetszett, és utána gondoltam, még egyszer meghallgatom. Azonban az újbóli meghallgatáskor már nem éreztem azt, amit először. Miért is nem? Mert nem figyeltem annyira oda a szavakra. Arra gondoltam, hogy majd csak hallgatom a szöveget, bele se gondolok a jelentésébe, mondanivalójába, és ott fogom érezni mögötte Isten jelenlétét. Le akartam egyszerűsíteni magamnak. Ilyenkor nem elég, hogy csak szól, hanem figyelni kell rá, és a szavakból összeálló mondanivalót magunkévá tenni. Fontos figyelni is arra, amit hallunk, mert csak úgy jön át belőle a mondanivaló, ami Isten jelenlétét hordozza.

Még mindig azt hiszem néha, hogy Isten majd a hatalmas erejével, hatalmával elsöpör mindent, pedig nem. Amilyen hatalmas, annyira finoman is közeledik az emberhez. Ha nem érdekel, nem akarsz vele foglalkozni, akkor nem veszed észre, ha ott van töményen a jelenléte egy karnyújtásnyira. Ő soha nem erőszakolja rá magát az emberre, soha nem vakítja el az embert. El kell csendesedni, a gondolatokat is elcsendesíteni és Rá figyelni, csak így vehetjük észre, hogy ott van. Pedig azt gondolnánk, hogy ha valaki, aki Jézussal személyesen, fizikailag találkozott, elkezd erről beszélni, akkor ott lefagy, megáll minden és mindenkinek tátva marad a szája, pedig nem. Nekünk kell odafigyelnünk, és csak így élhetjük át, miről szól ez az egész.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nameless.blog.hu/api/trackback/id/tr9216207764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meg nem értett 2021.03.10. 15:11:28

Megkérhetlek,hogy amit írtam azt tedd ki,hogy kimásoljam. A blogomba is beleszeretném tenni és sajnos elfelejtettem beilleszteni.Majd megírom,hogy kimásoltam és utána törölheted ha akarod,köszönöm!

Meg nem értett 2021.03.10. 15:12:35

Azt hisszük,hogy Istenre rá kell hangolódnunk,ám ez nem így van és erre én is mostanában jöttem rá,talán ez a legújabb dolog amit tanultam.
"El kell csendesedni, a gondolatokat is elcsendesíteni és Rá figyelni" Isten hangja a leglágyabb hang,amit valaha hallani fogsz,de nincs az a zaj,ami erősebb,hangosabb tudna lenni.Azért mert a zaj egy hanghullám,Isten hangja pedig egy gondolat.A te gondolatod (is) pedig úgy halkul el jelenlétében,mintha nem is lenne.Nagyon érdekes,mert olyan mintha a semmiből érkezne,de nem tudsz másra figyelni,mert minden elhalkul mikor jön.Irányítani sem tudod.Ez Isten hangja.Akinek csendesség kell,az csak hallomásból ismeri azt.
"úgy éreztem, semmi rossz nincs benne, összhangban van a Bibliával az egész mondanivalója" A Biblia iránti imádatod,sajnos el is vakít.Ha Jézus szól valakihez ma,azt nem a Biblia régi nyelvén és logikáján keresztül teszi,azaz lehet,hogy nem egyezik vele.Ebbe mindig azok buknak bele,akik képtelenek változni és görcsösen ragaszkodnak a múlthoz. De a múlt a múlté,a jelen pedig mindig mást hoz,mint a múlt. Ezt nem akarjuk beismerni,mert a jelennek túl kicsi szerepet gondolunk.A jelenbe nem lehet kapaszkodni. Aki a múltban él és csak a régi számít neki,az gúzsba köti magát,nem szabad.Ezzel nem azt mondom,hogy dobjuk el a múltat,hanem azt,hogy kezeljük a helyén.Erre csak az képes,aki bölcsen látja a dolgokat,a többiek félnek,ezért nem változtatnak és nem is tanulnak.
"csak úgy jön át belőle a mondanivaló, ami Isten jelenlétét hordozza." Isten jelenlétét senki és semmi nem tudja hordozni,mert az Istené.A jelenléte belőle árad és körülvesz mindent.Tehát nem a jelenlétre kell figyelnünk,hanem magunkat alkalmassá kell tennünk a jelenléte érzékelésére.
"Ő soha nem erőszakolja rá magát az emberre" Ezt jegyezd meg!!
süti beállítások módosítása