HTML

Nameless blog, hiszen a cím részletkérdés

Hitbeli megtapasztalásaimat, gondolataimat gyakran le szoktam írni. Először csak szórakozásból nyitottam a blogot, majd jött az ötlet, hogy ha úgyis leírom a hitbeli dolgokat, akkor miért ne írjam azokat ide a blogba. Bízom benne, hogy aki olvas a blogomból, annak áldáseső fog a nyakába zúdulni és telibekapja őt Isten szeretete, ami ugyebár finoman szólva felülmúlja piciny kis képzeletünket. Na, nem azért bízom ebben, mintha olyan ügyes lennék a blogírásban, hanem azért, mert az áldáseső egyrészt mindenkinek mindig jól jön, másrészt meg hátha Isten van olyan kegyelmes, hogy a "grafomániámat" valami értelmesre felhasználja. A Szentlélek könnyeket felszárító és terheket a vállunkról leemelő szeretete ragyogja be a blog olvasóinak bensőjét, ahogy a felkelő Nap egy téli reggelen beragyogja a hóval fedett friss, csillogó tájat!

Friss topikok

Utórengések

2011.02.20. 23:18 Czimby

Barátom egy kommentjében tömören "szuperszellemiségnek" nevezte azt, amit az utóbbi időben blogbejegyzéseimben leleplezek. A 2011-es év legelső napján rögtön az kezdett el foglalkoztatni, hogy más a Szentlélekkel együttműködés, az Istennel való személyes kapcsolat, és más, amikor gépiesen "varázsszavakat", megvallásokat ismételgetünk ima gyanánt, aminek a végére azt is odatesszük, hogy "Jézus nevében". Persze a kettő nem teljesen zárja ki egymást, sőt szépen ki is tudják egymást egészíteni.

A január végi földrengés estéjén nagyon nehezen aludtam el, lefeküdni is későn sikerült, mert furcsa félelmek jöttek rám. Alig mertem a szobából kimenni, de még a székből felállni is, és még a tekintetemet máshova fordítani is nehezen ment a félelmek miatt. Éjszakára egy kis lámpát bekapcsolva hagytam, mert féltem a sötéttől. Ezek a félelmek a következő este is előjöttek, kicsit később már nem voltak olyan erősek, de utána megint felerősödtek esténként. Az elmúlt héten újra csak úgy tudtam lefeküdni, hogy a kis lámpát égve hagytam, hogy ne legyen teljesen sötét. A szoba túlsó felében lévő szekrénytől is mintha "féltem" volna, nem szívesen nyitottam volna ki. Egy szobában, lakásban mindenféle hangok előfordulnak, ez természetes, de ezek a hangok is rettegést váltottak ki belőlem. Volt, hogy azt éreztem, most azonnal lesz egy újabb földrengés, és időnként mintha tényleg éreztem volna kisebb mozgásokat. Volt, hogy már előre féltem, mi lesz, ha este lesz.
Azon gondolkoztam, mi lehet ennek a félelemnek az oka, hogy jött ez ide, mi adott neki ajtót, hogy bejöhessen. Sejteni véltem valamiféle összefüggést a mögöttem lévő nehéz időszak, mélységek és a földrengés kiváltotta állapot között. Ez az összefüggés valóban létezik, összefutnak itt különböző szálak az életemben, problémáimban, bűneimben, ezekre majd később valószínű ki is térek részletesebben, de most nem ez a lényeg. Ezen nem kell nagyon gondolkodnom, mert a gondolataim alapján úgysem tudnám teljesen átlátni az összefüggéseket, majd az Úr fokozatosan megmutat mindent. Itt most az a lényeg, hogy túlhangsúlyoztam az "anti-szuperszellemi" szemléletmódot, és csak pár napja este jutott eszembe, hogy Jézus nevében megtagadjam ezeket a félelmeket. Arra vártam, hogy Isten majd mutat valamit, hogy miért vannak ezek a félelmek és majd együttműködöm vele, de nem így történt. Pár napja már elkezdtem a gyüliből egy szolgálónak megfogalmazni egy emailt, amiben leírom neki a problémámat az éjszakákkal kapcsolatban, de aztán meggondoltam magam: nem kérek még emberi segítséget, előbb az Úrhoz fordulok, Őt kérem, segítsen. Aznap este spontán eszembe jutott, hogy Jézus nevében megtagadjam ezeket a félelmeket: a sötétségtől való félelmet, a bezártságtól való félelmet, az éjszakától való félelmet, merthogy ezek a félelmek sötétben és zárt helyen szoktak előjönni. Nem is mondtam ki hangosan ezeket a szavakat, csak magamban, és éreztem, elkezdődik a változás. Pillanatokon belül érezhető volt a változás, a szobában az esti félhomályban egy perce még félelmek voltak bennem, utána meg ezek hirtelen eltűntek. Régen tagadtam már meg bármit is Jézus nevében, ennek oka többek között az a nehéz időszak volt, amin keresztülmentem, emiatt nem láttam értelmét bármit is kötözni, űzni, megvallani, és eléggé ellentétes volt a gondolkodásom a (szuper)szellemi gondolkodással. Mint írtam nemrég, hogy istentiszteletekre is hol elmentem ilyenkor, hol nem, és a dicsőítő énekek szinte semmit nem jelentettek számomra. Részben ez is az oka annak, hogy az utóbbi időben ilyen "hevesen" felléptem a szuperszellemi szemléletmóddal szemben.
Idegen is volt hirtelen számomra, hogy Jézus nevében egész egyszerűen megtagadjam ezeket a félelmeket, amik a földrengés óta voltak bennem. Olyan vallásos, élettelen, száraz dolognak tűnt valahol, akkor is, ha működik. Nekem nagyon fontossá vált, hogy a Szentszellemmel együttműködve munkáljam azt az utat, amin az Úr vezet, és ezek a "Jézus nevében megtagadom" dolgok olyan elcsépeltnek tűntek. Mégis, most ezekre volt szükség. De nem volt mégsem olyan száraz ez az imaforma, rájöttem dolgokra. Rájöttem, hogy mennyire nem vagyok méltó az Úr kegyelmére, szabadítására. Ezek a földrengés által előidézett félelmek ugyanis visszatartottak attól, hogy egyes bűnöket elkövessek (pl. ítélkezés), és most, hogy ezek a félelmek eltűntek, mintha hajlamosabb lennék a bűnre. De egyszersmind erőt is ad, hogy az Úr ilyen jó hozzám, megszabadít, és hogy ne éljek vissza a kegyelmével, ne vétkezzek. Rájöttem, arra vagyok képes csupán, hogy a kegyelmével visszaéljek. De tudom, milyen bűnökre kell figyelnem, hogy ne kövessem el őket, és egyéb dolgok is történtek, amik következtében jobban lelepleződött előttem bűnös természetem, jobban látom, milyen bűnökre kell odafigyelnem, hogy ne kövessem el őket. Szóval most is beigazolódott, amit már régebben is leírtam, hogy ha Jézus nevét hívjuk segítségül, valami útmutatást, kijelentést ad az Úr, valamit szól hozzám személyesen.

Nem az a hívő élet alapja, hogy Jézus nevében megtagadjak, kötözzek, űzzek. Túlzás talán, hogy adott esetben az egész hívő életet sikeresen le lehet élni enélkül is, de nem tartom teljesen kizártnak. Ugyanis ha csak simán együttműködünk a Szentlélekkel és a keskeny úton igyekszünk járni, aközben is szabadít minket az Úr, sok szabadulás spontán jön, legalábbis az én életemben több ilyen volt. Mégis, szükség van erre a "karizmatikus fogásra" is, adott esetekben. Pl. a fent leírt esetben, ha nem tagadom meg ezeket a félelmeket Jézus nevében, akkor egyáltalán hogyan tudtam volna megszabadulni tőlük? Vannak dolgok, amikkel az ember maga egyszerűen nem tud mit kezdeni, tele van ilyennel az életünk, ha jobban belegondolunk. Mégis, a Szentlélek vezetésével való együttműködés a fontosabb, mint hogy Jézus nevében űzzünk, kötözzünk, stb.:

Nem minden, a ki ezt mondja nékem: Uram! Uram! megyen be a mennyek országába; hanem a ki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát. Sokan mondják majd nékem ama napon: Uram! Uram! nem a te nevedben prófétáltunk-é, és nem a te nevedben űztünk-é ördögöket, és nem cselekedtünk-é sok hatalmas dolgot a te nevedben? És akkor vallást teszek majd nékik: Sohasem ismertelek titeket; távozzatok tőlem, ti gonosztevők. (Mt. 7.21-23.)

Önmagukban ezek a hatalmas dolgok semmik. Az a "valami", ha cselekedjük az Úr akaratát. Ez persze nem zárja ki a "hatalmas dolgokat", csak éppen nem ezek jelentik az alapot, hanem Jézus, és a Szentlélek által a Vele való kapcsolat, és ha erre építjük a házunkat, akkor nem dől össze.

2 komment

Címkék: jézus földrengés bűnök szabadulás neve karizmatikus démonűzés

A bejegyzés trackback címe:

https://nameless.blog.hu/api/trackback/id/tr882675844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ix8ys 2011.03.29. 20:15:10

Tisztelt Olvasók!
Nagyon érdekes ez a téma. Szeretnék a "szuperszellemiség" - ami tulajdonképpen Isten Szellemének megszomorítása - megértéséhez némi adalékot adni. Pál is figyelmeztet, hogy ne tegyünk a Szent Szellem ellenére - természetesen nem is szándékosan tesszük általában, és a tudatlanságot tudjuk: elnézi Isten. Egyértelműen betöltekezett emberekről van tehát szó, akik szuperszellemiek lehetnek. Ennek a tudatlanságunknak az idején (ha beleesünk ebbe a bűnbe) viszont nem úgy viselkedünk, mint aki folyamatosan betöltekezik Szent Szellemmel - annak első lépése ugyanis az, hogy elismerjük, hogy szükségünk van Őrá (szellemi szegénység, Máté 5,3).
Nagyon jól leírja Anonymus (febr. 2-ai bejegyzésében), hogy "nem azé, aki akarja..." (Róma 9,16), hanem csak akkor működik bennünk az üdvösség (a megmentő kegyelem), ha azt valljuk: "Legyen meg a Te akaratod"! Hiszen Megváltónk is így, életét letéve tudta meghozni élete döntését (Márk 14,36) - ennek folytatásáról kell, hogy szó legyen a mindennapi keresztény életben. A febr. 6-ai bejegyzés - címe alapján - az a pár, ami illik a 2-aihoz, ugyanis a magunkban való bízás (önközpontúság) minden rossz (Isten elleni lázadás) gyökere - ez kapcsolat a két bejegyzés között. A Biblia egyértelművé teszi, hogy a magunkban való bízás büszke lelki cselekedete egylényegű a testi életmóddal ill. (egyszeri esetben) az Istenről tudomást venni nem akaró bűnnel: ilyenkor ugyanis a Szellem erejét tagadjuk meg.
Nem kellenek ehhez megvallások. Nagyonis egyértelmű minden egyes cselekedetünk mögött, hogy mi szerint járunk el: "megy ez nekem", vagy Istenre bízom? - Istenünk, az ÚR ugyanis belelát a szívekbe (vö. Péld. 21,2). És erre szeretnélek figyelmeztetni, kedves Anonymus: nem elég egyszerűen leleplezni a szuperszellemiséget - egy bűnt! Ezt, ha valóban helyes felismerés, bűnbánatnak kell követnie! Ehhez a témához nagyon ajánlom (ezúttal is) Gulliver utazásait, különösen a 4. epizódját (magában is van értelme), ami kifejezetten a Szent Szellem erejét megtagadó álszenteket leplezi le. Tudom, ezt a jelzőt senki nem alkalmazza magára szívesen, de nézzük csak meg a jellemzőit: mindig van kritikája másokra vagy dolgokra, megoldás mindig csak onnan származhat, ahonnan ő gondolja, a nem hasonszűrőeket nem érti, és ezért elítéli, és általában mindenkivel hideg (ilyenek a nyihahák, és inkább ez jellemzett engem is két éve, mint a szeretet). Nem kell képmutatóra gondolni, aki tudja: mi lenne a helyes eljárás, de sajnos tudatlanul ugyanúgy cselekedhetünk mind "hívők" is - ez viszont nem mentség.
Nagyon tetszik az "Átkozott az a férfi, a ki emberben bízik" c. bejegyzés kicsengése is. Valóban az kell, hogy Isten legyen a pszichológusunk, az orvosunk, és mindenünk! Továbbra is hangsúlyoznám azonban, hogy ne magunkból induljunk ki!!! - például amikor Isten más által akar segíteni, akkor is el kell tudnunk fogadni. A büszkeség, amire az előbb körülírt álszent életmód is épül, egy olyan önközpontú hozzáállás, ami miatt nem vesszük észre, hogy bűnösök vagyunk. Ez tehát a legalattomosabb bűn - nem véletlenül ostromolja keményen Swift sem. Gulliver ugyanis büszke, éppen ezért nem veszi észre, hogy a nyihahák is büszkék (az is közrejátszik, hogy ráadásul álszentek), sőt saját bűnös volta fel sem merül benne. Ő tehát ellenpélda, de én is az voltam nem olyan rég magam számára - van, amikor a hibából kell tanulnunk.
A helyes (ill. helyreállított) szellemi életmód, amit Jézus szellemi szegénységnek nevez. Közismertebb nevén alázat. Utána (a rossz életmódomból levonva a tanulságot) ezek játszódtak le bennem:
1) Tudom, hogy bűnre vagyok hajlamos (gyarló = emberi természet - nincsen jó ember!!! - Luk. 18,19). Azelőtt ezt könnyen elnézte magának az ember keresztényként is (ami sajnálatos). Ez büszkeségünk és saját erőnkre való hagyatkozás miatt alakulhatott ki - ennek pont ellenkezőjét adta például Jézus: "...tanuljátok meg tőlem, hogy én szelid és alázatos szívű vagyok..." (Máté 11,29)! Tehát, most az Igére alapozva, rájön a hívő, hogy radikális változástatásra van szükség:
2) Meggyűlöltem a bűnt. Csakis ez garantálja, hogy ne legyen közöm hozzá, ahogy Isten is akarja. Vagyis, amikor bűnben találom magam, azonnal kivetem. Sőt, a tanulság azért életre szóló, mert az egész lelkemet meggyűlöltem! Ez az, amiről Jézus beszél, az Ő követésének - helyesbítek: követői közül tanítványává válásnak - feltétele: "Ha valaki hozzám jön, és nem gyűlöli meg... még a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom" (Luk. 14,26)!!!
Mire is jó ez? Nagyon gyakorlatias:
3) Tudom, hogy nem vagy képes semmire önmagamtól. Mindent el tudok rontani, de semmi jóra nem vagyok képes! Csakis így érezheti magát az ember igazán krisztusinak, mert így igaz ez a megvallás: "És többé nem én élek, hanem a Krisztus él bennem" (Gal. 2,20).

Nem látom jelét, névtelen barátom, hogy Te túllennél ezen a harcon. Ezért - csak ennyit tehetek: szeretettel figyelmeztetve leírtam, hogyan volt ez velem. Azt hiszem, Jézus is valahogy így beszélt: tapasztalatból! Kívánom, hogy Te is (ill. minden olvasó) tapasztald meg, milyen jó az Úrral járni, és cselekedj tapasztalatból, mert nincs mit félned, sőt boldog lehetsz, ha belé vetetted bizalmad! (vö. Zsolt. 34,9.)

Szükséges, hogy mindemellett becsülje magát az ember. Ezért folytatom, és köszönöm, hogy szánsz ennyi időt a hittel való foglalkozásra (hiszen a szellemünk a legfontosabb)! Igen, a szellemi (tehát alázatos) ember képes erre leginkább. Hiszen van-e annál nagyszerűbb dolog, hogy Isten gyermeke lehetsz?
Csak helyreállított, szellemi emberként van ez így: mert el kell fogadnunk a helyreállítást a Szellemtől. Tehát
1) Isten fia vagyok. Ez, az ígéret örökösének lenni, eleve nagy örömre ad okot, mert Isten minden ígéretét betartja.
2) A hívőnek nincs bűne (ugyebár a szellemi emberről beszél János is: 1Ján. 3,9-11). Tehát bennem sincs helye a bűnnek. Ilyen egyértelműek a szellemi dolgok. Ez nem azt jelenti, hogy nem lesznek kísértések, sőt azt sem, hogy nem fogsz elkövetni bűnt. De az önazonosságod akkor csak az maradhat, hogy benned nem lehet bűnt, ezért ahogy felismered, meg is szabadulsz tőle. A bűnkérdést egy nem szellemi ember sem érti igazán (tehát a vallásosak és a szuperszellemiek sem). Az egyetlen igazi és tartós megvilágosodás a Szellem beszédének, a kijelentett Igének az elfogadásával, az arra való építéssel és a hozzá való hűséggel lehetséges. (Az 1-es pontot is a Bibliából fogadtuk el. Azt miért volt mégis könnyebb elfogadni? A büszkeségünk miatt: a jót elvennénk Istentől, a rosszat viszont nem akarjuk elhinni.)
3) Isten mindent nekem ad Krisztussal együtt (Róma 8,32). Szükségem is van mindarra, amit szánt nekem, úgyhogy akarok tanulni: épülök szellemileg (vö. Luk. 2,40). Megtanulom tehát, hogyan ne bízzam el magam és ne fuvalkodjak fel - valóban megváltozik a jellemem. De a lelki boldogságnál is többet tartogat nekünk Istenünk: testünket is be fogja tölteni! Mármint ilyenkor tudnak működni a gyógyulások, jutok el a házasságig, stb. - mert okos istentiszteletként átadtam tagjaimat is az ÚRnak!
Ezek az átadások (minden átadása = odaszánás) pont a benne való bizalmunk megerősödését jelentik.
Halleluja!
Szóval bemutattam a hasznát is ennek a hozzáállás megváltoztatásának: hogy milyen jó a helyreállított állapot. Még egy fontos tényezőről kell beszélni ennek kapcsán: a személy felelősségéről.

A félelem bizony gyakran értelmetlen. Nekem olyan esetem volt még évekkel ezelőtt, hogy egy darázs bekerült a pullóverem alá. És éppen ahogy ki akartam engedni és megfogtam a pulcsit, azon keresztül megcsípett. Azután éveken keresztül, ha csak megláttam egy darazsat, mindenfelé azt kezdtem érezni a bőrömön, mintha kis csípések jelennének meg rajta. Mindig azt kellett megállapítanom, hogy csak képzelődöm. A bőröm hiperérzékenységgel, az agyam pedig hamis tünetekkel reagált a rossz emlékre (ami a szívben volt).
Te is egy ilyen esetet írsz le, Anonymus: amikor a szívben történt egy rossz fordulat. Ez fontos: amikor a szívünkbe valami rosszat engedtünk be, annak egész (lelkünkre, azaz) életünkre nézve rossz hatása lesz, hacsak nem módosítjuk egy feljebbvaló hatalom által. "Minden féltett dolognál jobban vigyázz a szívedre, mert abból indul ki minden élet" (Péld. 4,23)! Mi is ez, ami őrködik a szívünk felett (az egész lelkünkre)? A szellemünk! Tehát a szellem cselekedete, a hit által kell elintézni ezeket a szívünkbe nem illő dolgokat. Már ha ugye 1) úgy gondolom, nem illik a szívembe, 2) el akarom intézni egyszer s mindenkorra, és 3) tudom, mivel fogom betölteni a megüresedő helyet. Bár én nem vagyok képes betölteni annak a rossznak a helyét, amit kegyelem által kivetek magamból, de Uram, a Szent Szellem, nem csak akarja, hanem meg is teszi, ha kérem.
Valóban, nem szükséges éppen ki is mondani azt, ami megváltozik a szívünkben, de azt mindenki tudja ilyenkor, hogy Istennek elmondta. És itt érkezünk meg a személyes felelősség kérdéséhez. Az, hogy mit mondasz ki, a te dolgod: a beszéd már a lélek része (nem a szellemé). Éppen ezért: mivel ha valamit mondasz, az szabad akaratodat nyilvánítja ki, Isten is ezt várja tőlünk - nem köteleződhetünk el neki szó nélkül. Másrészt pedig Ő maga követeli meg, hogy így járjunk el, mert a lelki dolgok csak úgy fognak működni, ha megvallással elkezdjük. Pl. "valljátok meg egymásnak bűneiteket" (Jak. 5,16): a gyógyulás előfeltétele (mint kiderül leírásomból is). A magunknak tett megvallások is hasznosak, mert bizonyságok magunk előtt. Isten látja a szívünket, éppenhogy mi magunk nem látjuk tisztán, ezért akkor derül ki, mivel van tele a szívünk, amikor kimondjuk (vö. Luk. 6,45).
A fontos dolgokat kimondjuk, és a kimondott szó megváltoztatásához megbízható ember esetében másik szó kell. Persze Isten tisztában van vele, hogy nem bízhat meg bennünk (vö. Ján. 2,24-25), ezért a cselekedetet fogadja el igazi válasznak, nem a szót, amit nem követ megfelelő tett (vö. Máté 21,28-31). De ezért mondom újra, hogy magunknak van nagy szükségünk a megvallásokra, amik elméletben talán nem tűnnek olyan fontosnak. De nem csak elméletben áll az Isten királyi uralma, hanem abban az erőben, ami az "igazság-, békesség- és Szent Szellemben való öröm"-ből jön elő (vö. Róma 14,17 & 1Kor. 4,20).
Amit tettél, Anonymus, az pontosan a Szent Szellemmel való együttműködés volt. A szóban is benne van (együtt-működés): nem lehet passzív (a szellemünk). Te magad is írod, hogy mitől oldódott volna meg a helyzet, ha nem teszed ezt?! Ez a nagy felelőssége annak, aki hitt Istennek: cselekednünk kell, csak nem azt, amit magunktól gondolnánk, hanem amit Ő gondol helyesnek számunkra. Nem az a kérdés, hogy te teszed-e - mert te teszed ugyanúgy a Jézus nevében való szellemhajszolást, mint az egyszerű szabadulás-kérést is, hanem az, hogy az adott helyzetben mit jelent az engedelmesség. A büszke nem akar engedelmeskedni, az alázatos viszont mindig csak alávetettségben akar lenni. Szellemi emberként, alázatos életmódban még radikálisabbak lehetünk (és csak így érdemes), mint a magukban "nagyon" bízó büszkék. És ez nem a mi érdemünk, hanem az alázat a célunk mindenben: így tud minket használ Isten, s úgy, hogy Őt emeljük (vö. Ez. 36,22-23).
Tehát nekünk kell kezdeni valamit saját életünkkel (akkor is, ha ebben Isten irányít) - erre pont akkor szabadulunk fel csak igazán, ha a Fiú az úr a házunkban. Ez a hitből jövő cselekedet az engedelmesség, s ennél jobb nincs. Ez az isteni rend: az igazi boldogság másokért életünket letenni, adni, szeretni (szerelem), a másiknak örömöt szerezni, és a másikban élni (szeretet).
Legyetek áldottak ennek az egyetlen mindent betöltő indítéknak, hozzáállásnak és életmódnak a gyakorlásában!
Szeretettel: halacska

ix8ys 2011.03.30. 12:16:14

Mellesleg a szellemi ember ugye, aki tisztában van gyarlóságával és törékenységével, vagyis aki átment a szenvedés keresztségén, mint Jób (a könyv végén). Ezt a nem dicsőséges áthaladást tisztítótűznek is szokták nevezni, ami viszont egy eléggé vitás fogalom. Aki szellemileg értéktelen dolgokat épít keresztény életében, meg fog döbbenni, mert ő (is) meg fog próbáltatni az idők végén, ezért érdemes már az életünkben átesni ezen a tűzpróbán. Ezért vannak kipróbált emberek. Hogy mi van a kipróbálatlanokkal, szerintem bízzuk Istenre - ne legyenek nem követendő példáink.
A katolikus tisztítótűz-tan nem az Igére épül és tele van ellentmondásokkal. Maga II. János Pál pápa mondta, hogy "a tisztítótűz fogalma nem egy helyet, hanem az élet állapotát jelöli". Ez magában igaz is lenne, és a katolikus dogmatikába valószínűleg csak azért illeszkedik bele, mert a halált is életnek nevezik (abszurd módon). Ez aztán szabad utat nyit mindenféle okkultizmusnak - és így is történik: csak meg kell nézni a tradicionális katolikus közösségeket (azaz, hogy a nép milyen irányba torzítja tovább a nem egyértelmű tanításokat). Csodálkoztam rajta, de egy cikk olvasása kapcsán most személyesen tapasztaltam, hogy tényleg majdnem úgy van, mint a viccben: "A katolikus a pokolra kerül, és azt mondja: Ez a tisztítótűz! ..." Nagyon szomorú valójában.
Szóval az az isteni tűz, ami valóban megtisztít, az élők számára van, az egyetemes keresztény álláspont szerint nem az ítéleten átesettek büntetése, tehát nem a pokol tüzéről van szó. És minden komoly hívőre ez az Isten szerint való próbatétel vár, hogy megkereszteltessünk azzal a keresztséggel, amivel Jézus is (vö. Máté 20,17-23).
Legyetek áldottak!
süti beállítások módosítása