HTML

Nameless blog, hiszen a cím részletkérdés

Hitbeli megtapasztalásaimat, gondolataimat gyakran le szoktam írni. Először csak szórakozásból nyitottam a blogot, majd jött az ötlet, hogy ha úgyis leírom a hitbeli dolgokat, akkor miért ne írjam azokat ide a blogba. Bízom benne, hogy aki olvas a blogomból, annak áldáseső fog a nyakába zúdulni és telibekapja őt Isten szeretete, ami ugyebár finoman szólva felülmúlja piciny kis képzeletünket. Na, nem azért bízom ebben, mintha olyan ügyes lennék a blogírásban, hanem azért, mert az áldáseső egyrészt mindenkinek mindig jól jön, másrészt meg hátha Isten van olyan kegyelmes, hogy a "grafomániámat" valami értelmesre felhasználja. A Szentlélek könnyeket felszárító és terheket a vállunkról leemelő szeretete ragyogja be a blog olvasóinak bensőjét, ahogy a felkelő Nap egy téli reggelen beragyogja a hóval fedett friss, csillogó tájat!

Friss topikok

A jókedvű adakozót szereti az Isten (2Kor. 9.7.)

2011.02.06. 21:53 Czimby

Az utóbbi időben nem értettem igazán, mit vár tőlem Isten az adakozás terén, ezért aztán hol adakoztam, hol nem. Istentisztelet előtt kértem Istent, szóljon hozzám, mert nem értem a dolgot.
Amikor adakozásra került a sor, valóban "jó kedvem volt". Régebben is átéltem már, milyen a jókedvű adakozó, akit Isten szeret. Ez a jókedv azt jelentette, hogy örömömet lelem abban, hogy adakozhatok, és ilyenkor az embernek eszébe nem jut azon gondolkozni, hogy amire a pénz kéne, azzal mi lesz, vagy talán még azon sem, hogy mennyit adjon, keveset, sokat, vagy amolyan közepeset. Ideális esetben az ember a gyülekezetben be van töltekezve Szentlélekkel, ami azt is jelenti, hogy a gondok nyomása és mindenféle aggódás alól fel van szabadulva és nem gondolkozik azon, hogy holnap mit kéne vagy mit nem kéne csinálni, mi lesz jó, mi nem lesz jó, mi lesz, ha mégsem úgy alakulnak a dolgok, ahogy elképzelte, stb. A Szentlélek a szabadság Szelleme is, mert amikor telve van Vele az ember, akkor szabad az ilyen gondolatoktól. Ilyenkor az ember egyszerűen átadja magát Istennek és Benne bízik, és a problémáit, aggódásait is Rá veti, Istentől várva a megoldást, útmutatást. Ilyenkor az ember nem kezd el agyalni azon sem, mire kell a pénz, lesz-e elég pénz, stb., nem kötözik meg és húzzák le ilyen aggasztó gondolatok.
Amikor így érez az ember, akkor tud jókedvvel adni, úgy, hogy igazán örömét leli abban, hogy adakozik. Ez az, amit Isten szeret: amikor szívből, örömmel adakozunk, nem pedig azért, mert illik, mert muszáj, vagy mert azért mégiscsak kéne adakozni is, hogy ne veszítsük el Isten jóindulatát és áldásait, stb.

... nem szomorúságból, vagy kénytelenségből; mert a jókedvű adakozót szereti az Isten. (2. Kor. 9.7.)

És igazából ilyenkor nem is érzi az ember, hogy kevesebbje lenne utána. Sőt, nekem abban az időszakban lett állásom (mellesleg a gazdasági válság közepén), ezáltal több bevételem, amikor az adakozás örömét többször is megtapasztaltam.

5 komment

Címkék: szabadság adakozás betöltekezés

A bejegyzés trackback címe:

https://nameless.blog.hu/api/trackback/id/tr42643214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.06.07. 18:26:27

A rosszkedvű adakozót nem szereti...? (Nem kötözködésből írom.)

Czimby 2011.06.08. 12:07:45

Már régóta van erről is egy bejegyzés, csak még nem jelentettem meg. De most már belehúzok.
Köszönöm a kommenteket!
Egyébként azon múlik, élő kapcsolatban van-e az ember Istennel vagy nem. Ha igen, akkor örömmel tesz Neki mindent. Ha nem, akkor meg muszájból, kényszerből, vagy azért, mert mások is azt teszik és csatlakozik a "tömeghez". Az előbbi az élő hit, az utóbbi vallásosság és nem vagyunk tőle előbbre. Nem tudom, erre gondoltál-e. Szereti Isten a vallásos embert is, nem csak a hívőt, de a vallásos nem megy sokra, mert nincs személyes kapcsolata Istennel. Nem tudom, ez válasz volt-e.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.06.08. 14:12:04

@Czimby: Köszönöm,Czimby a Reagálásodat.Az Ige a jókedvű adakozót említi,hogy szereti az Isten. Ugyan -konkrétan- nem mondja Pál apostol,hogy a nem jókedvű adakozót nem szereti az Isten,-de "nagyon ebbe az irányba visz" a szöveg. Szerinted?

Czimby 2011.06.09. 13:39:57

@Zsolt520: Mármint az a szöveg, amit én írtam, vagy ahogy a Bibliában van?
Végülis az a lényege, hogy ne kényszerből, ne muszájból adjunk, hanem felszabadultan, örömmel. Én pl. többször tapasztaltam, hogy ha adakozom, akkor is ugyanúgy kijövök a pénzemből és felesleges azon aggódni, adjak-e és így nem lesz kényszerből sem az adakozás. Meg ahogy én személyesen tapasztaltam, olyan túl sok értelmesre úgyse tudnám azt a pénzt költeni, amit adakozom, szóval aggódni teljesen felesleges miatta, nyugodtan lehet felszabadultan adakozni. Meg ha nem adakozom, nem leszek tőle boldogabb, ezt is sokszor tapasztaltam. A pénz nem boldogít, erre többször rájöttem. Na, de asszem erről írom majd a másik bejegyzést.
süti beállítások módosítása