HTML

Nameless blog, hiszen a cím részletkérdés

Hitbeli megtapasztalásaimat, gondolataimat gyakran le szoktam írni. Először csak szórakozásból nyitottam a blogot, majd jött az ötlet, hogy ha úgyis leírom a hitbeli dolgokat, akkor miért ne írjam azokat ide a blogba. Bízom benne, hogy aki olvas a blogomból, annak áldáseső fog a nyakába zúdulni és telibekapja őt Isten szeretete, ami ugyebár finoman szólva felülmúlja piciny kis képzeletünket. Na, nem azért bízom ebben, mintha olyan ügyes lennék a blogírásban, hanem azért, mert az áldáseső egyrészt mindenkinek mindig jól jön, másrészt meg hátha Isten van olyan kegyelmes, hogy a "grafomániámat" valami értelmesre felhasználja. A Szentlélek könnyeket felszárító és terheket a vállunkról leemelő szeretete ragyogja be a blog olvasóinak bensőjét, ahogy a felkelő Nap egy téli reggelen beragyogja a hóval fedett friss, csillogó tájat!

Friss topikok

Az emberi problémákról - egy különös szabadulás

2011.01.13. 02:09 Czimby

Több bejegyzésem szól az emberi problémákról. A legutóbb itt írtam róla, konkrétabban a démonokról, akik kilátástalannak állítják be az ember számára a helyzetet, a problémát, illetve az angyalokról és Istenről, akik a problémából mindig a kiutat akarják megmutatni és a kilátástalanság érzését megszüntetni.

A végén még valaki azt gondolja, hogy sok problémám van, amiért Isten ilyen sokat szól hozzám a témával kapcsolatban. Mindegy, ki mit gondol, a személyes dolgaimról, mint tudjuk, nem szeretek itt írni. :D Most kapóra jön az a közhely, hogy problémái mindenkinek vannak.

Igen, nekem is vannak, és néha eluralkodnak rajtam, máskor meg tudomást sem veszek róluk. Egy olyan időszak van mögöttem (és ez az időszak pár napja zárult le, rövidesen le is írom, hogyan), amikor pár hónapig jobban eluralkodtak rajtam a problémák, mint valaha. Hogy ez pontosan mit is jelent, abba természetesen nem mennék bele. Volt, hogy szólt hozzám valamit a Szentszellem, de nem érdekelt, nem tudtam komolyan venni, azt mondtam, hagyjon békén és volt, hogy a szava ellenére cselekedtem. Az istentiszteletek, igehirdetések, dicsőítő énekek is "kevesebbet" (olykor semmit se) jelentettek számomra. Többet nem írnék erről az állapotról.

Vasárnap este megint nagyon megterhelve éreztem magam. Egyik ismerősömmel pár percet beszélgettem MSN-en, semmi komoly téma nem volt, csak viccelődtünk, és ettől a beszélgetéstől nagyon jó kedvem lett. Miután elköszöntünk egymástól, írtam neki egy e-mailt, amiben megköszöntem neki a beszélgetést és írtam, hogy tényleg sokat segített most vele. Ahogy az e-mail utolsó sorait írtam, történt valami, azóta se értem pontosan, hogy mi: volt egy látomásom. Nem a külvilágban láttam, hanem valahol "belül": egy emberi alak volt mellettem, kinyújtotta felém a kezét, hozzám ért és talán megsimogatott. Ebben a pillanatban azt éreztem, hogy az a teher, ami rajtam van, egyszerre leszakad rólam. Egy darabig azt hittem, hogy képzelődöm és hogy az ismerősömet képzeltem oda magam mellé, akinek az e-mailt írtam. De valami nagyon furcsa volt, ami miatt ennek többnek kell lennie, mint puszta képzelődésnek, mert túlságosan nagy volt a változás, miután a terhek leszakadtak rólam. Másnap kezdtem csak el gondolkozni azon, hogy mi is történt és hogy ki/mi is lehetett az a lény, aki/ami hozzámért. Óriási szeretet, szelídség, megértés, együttérzés volt ebben a lényben, ezt nagyon tisztán és erősen éreztem. Azt is éreztem régebben, hogy az említett ismerősömben is megvannak ezek a tulajdonságok - na de ilyen erősen? Nem tudom, mi történt pontosan, lehet, hogy egy angyal volt? Talán ez a legvalószínűbb, de hihetetlen számomra, még mindig nem tudom teljesen kizárni, hogy nem képzelődtem.

Nagyon határozott, kézzelfogható hatása volt ennek a látomásnak, vagy nem tudom minek nevezzem. Volt másnap gyülekezeti alkalom, amire el is mentem, és teljesen más volt a dicsőítés, én is be tudtam kapcsolódni és hosszú idő után újra éreztem az Úr jelenlétét. Rögtön a látomás után tudtam felszabadultan imádkozni. És azóta is más. Nincs már ott az a valami, ami előtte ott volt, amit nem is szeretnék körülírni, hogy milyen.

Eszembe jutott egy pár évvel ezelőtti blogbejegyzésem (Paraklétosz, 2008. ápr. 6.), amiben egy az egyben leírtam azt, ami most történt velem: "Amikor odajön hozzád és megkérdezi, mi fáj, talán már nem is kell válaszolni a kérdésre, mert szeretete, simogató keze a terhet a válladról egyből leemeli."

Egy másik, régebbi blogbejegyzésemben is találtam valami érdekeset (Két álom - az emberi problémákról, 2009. júl. 11.). Egy álmomban valamilyen keresztény összejövetelen voltunk, és minden emberhez tartozott egy vezető, aki segítette különböző dolgaiban, problémáiban. Ez a vezető talán lelkigondozóhoz volt hasonló, de nem teljesen az volt, inkább valamilyen segítő-szerűség. Elképzelhető, hogy ő is egy angyal volt? Nem sok fogalmam van az angyalokról, de elképzelhető, hogy mindenki mellett ott van egy angyal, aki segíti a problémáiban, megoldást akar mutatni reménytelen helyzetekben. És talán barátokon, testvéreken, különböző embereken keresztül is "működhetnek" ezek az angyalok. Nem tudom, csak annyit tudok, hogy történt valami, újra reménység töltött be, újra érezni tudom az Úr jelenlétét, újra elhiszem, hogy szeret és jót akar nekem, és imáimban ezekért előre hálát tudok adni most már.

1 komment

Címkék: problémák szabadulás

A bejegyzés trackback címe:

https://nameless.blog.hu/api/trackback/id/tr202580252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ix8ys 2011.01.26. 21:30:06

Kedves Anonymus!
Mindent meg kell vizsgálni - Isten Szava fényében. Éppen ennek fényében úgy látom, nem szimplán valamiféle angyal volt, aki segített neked akkor, hanem maga Jézus Krisztus. A Biblia gyakran nevezi "az ÚR angyalának" őt - ne felejtsük ki a mondatokból az Ő-t. Ki veszi el a terheket? Nem angyal, hanem Isten! "Gyertek hozzám, és könnyebbüljetek meg!" "Vessétek rá minden terheteket." Azt feltételezhetem, hogy nem olvastad A zarándok útja c. fantasztikus szellemi utazást (Bunyan története) - ugyanis mintha csak annak az egyik kulcsjelenetét írtad volna le: ami történik a megtéréskor. Krisztussal találkozunk - bármilyen formában is - és ettől a teher mintegy lerepül rólunk. Igen, Krisztus kijelentheti magát angyal által is, ahogy a keresztben is az Ő ereje jelenik meg (pl. A zarándok útjában), álmokat, s sok minden mást is használhat; DE ez sosem úgy történik, hogy ne legyen egyértelmű, hogy az maga Krisztus, aki megjelenik. A Bibliában is határozottan elválik az angyal, aki "csupán" szolgál, és Krisztus, aki elfogadja a hódolatot, ám sokkal inkább kell ezt tudnia a gyakorlatban a kereszténynek: kivel állunk szemben. Az angyalok tisztelete a bálványimádás egy népszerű vallásos formája. A szabadulás és szellemi élet viszont Jézusban VAN, akié a dicsőség örökké - ámen!
Tudom, hogy Te sem szándékozol eltérni attól, amit már megismertél Istenből, mindamellett remélem, hogy ez a gondolatsorom hasznos lesz számodra. A látomások nagyon érdekes dolgok - valószínűleg azért, mert ritkák. Éppen ezért még az álomnál is egyértelműbbnek tartom annak megítélését, hogy mi látomás. Nem tudja-e az ember, hogy ébren van-e? Ébren - látomást látunk, én azt hiszem. Volt olyan, hogy annyira álmos voltam, hogy ébren álmodtam, azt is nevezhetjük látomássornak, de az összefüggéstelen, kósza álom volt: inkább hallucinálás, miközben ébren kellett maradnom. Világos volt, hogy előtte egy perccel ébren voltam, és utána egy perccel is, mégis tudom, hogy álmodtam. Ha te tudod, hogy abban a percben is ébren voltál, amikor azt a bizonyos látomást láttad és az a csodás változás történt - tudod, hogy nem álmodhattál, - akkor mi okod lenne feltételezni, hogy kósza hallucinációról (beképzelésről) van szó? Az normális lenne? Ha ezt tételezzük fel, arra is kellene valami ésszerű magyarázat. Arra viszont, hogy isteni látomás volt, már megvan az indoklás: a tények beszélnek.
Remélem: érthető volt kis okfejtésem. Isten óvjon!
süti beállítások módosítása